Erik
2007-08-07 16:45:50 UTC
Hallo Lui,

ik zie ineens paar extra header regels in de inkomende mails

Wat betekent dit ?
Wat kan ik er mee ?
Waarom ineens nu ?

Erik
Cor Bosman
2007-08-07 17:40:16 UTC
Post by Erik
ik zie ineens paar extra header regels in de inkomende mails
Wat betekent dit ?
Dat is zodat we foutief als spam aangemerkte email kunnen
melden bij cloudmark zonder de inhoud ervan aan ze te
hoeven geven.
Post by Erik
Wat kan ik er mee ?
Niks.
Post by Erik
Waarom ineens nu ?
Waarom niet? :)

Cor
Ekko Dieleman
2007-08-07 18:38:12 UTC
Post by Cor Bosman
Post by Erik
[...]
Post by Erik
Wat kan ik er mee ?
Niks.
Post by Erik
Waarom ineens nu ?
Waarom niet? :)
Cor
Cor heeft in deze groep uitgebreid gepost over de testen die hij aan
het uitvoeren is met het spamfilter van de fabrikant Cloudmark.
Cloudmark verkoopt spamfilters voor Internet providers zoals XS4all.
Meer info kun je vinden op hun website: http://www.cloudmark.com.

Deze nieuwe headers zijn dus onschadelijk en wellicht implementeert
XS4all dit spamfilter op haar mailservers als het genoeg spam
tegenhoudt en niet teveel mails ten onrechte als spam aanmerkt. Alle
spam die al op de mailserver van de provider tegengehouden wordt
betekent voor ons als consument minder overlast en ergernis.

Ekko
--
Ekko Dieleman
Sweet Lake City, NL
Jan Ehrhardt
2007-08-07 21:58:21 UTC
Post by Ekko Dieleman
Deze nieuwe headers zijn dus onschadelijk en wellicht implementeert
XS4all dit spamfilter op haar mailservers als het genoeg spam
tegenhoudt en niet teveel mails ten onrechte als spam aanmerkt.
Laat dat 'wellicht' maar weg. Het is al geimplementeerd en werkt dermate
goed, dat ik me niet kan voorstellen dat ze het weer weghalen. Het
spamfilter pakt op dit moment zo'n 98% van mijn 1000-1200 spammetjes per
dag. Voor de introductie van Cloudmark lag dat percentage onder de 85%.
En het aantal false positives is bij mij letterlijk op de vingers van 1
hand te tellen.

Jan
Cor Bosman
2007-08-07 22:16:07 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Ekko Dieleman
[...]
Binnenkort kan je ook false positives melden. We gebruiken hiervoor
dezelfde signatures die CM ook gebruikt zodat we niet je email
integraal hoeven op te sturen. Vandaar dat dat nog even duurt (bijna af).

Cor
Jan Ehrhardt
2007-08-07 22:30:13 UTC
Post by Cor Bosman
Post by Jan Ehrhardt
[...]
Nu nog een methode om false negatives automagisch te melden ;-)
2% van (op dit moment) 1200 spams per dag slipt er nog doorheen. Dat
zijn er toch 24 per dag die ik met het handje aanmeld. Da's niet best
voor mijn RSI.

Jan - en die focus() op het zoekveld in de webmail zit er ook nog :-(
Erik
2007-08-08 10:50:08 UTC
Post by Cor Bosman
Post by Jan Ehrhardt
Post by Ekko Dieleman
[...]
Ik heb het vermoeden dat ik het getriggert heb in webmail door de
spam-raporteren knop heb gedrukt.
Mijn buurman die ook bij xs4all zit heefd die headers niet.

Erik

Waarom dierproeven, zoalang we nog spammers hebben.
Cor Bosman
2007-08-08 10:57:19 UTC
Post by Erik
Post by Cor Bosman
[...]
De headers zijn er pas sinds gister namiddag, dus oudere email zit
het niet in. Ook als je geen spamfilter hebt, of een oud spamfilter,
dan zit die header er niet in. (maar ja, wie heeft er nou geen
spamfilter! :)

Cor
Erik
2007-08-08 11:18:39 UTC
Post by Cor Bosman
Post by Erik
Post by Cor Bosman
[...]
Was een mail van 18:28 gister.
Kregen hem bijde..ik met header, hij zonder.
Hij heefd een standard spamfilter van xs4all.
Bij mij is een regel anders, spamcop wordt gemarkeert.
Hoe kun je een oud spamfilter hebben ?

Erik
Cor Bosman
2007-08-08 11:22:04 UTC
Post by Erik
Post by Cor Bosman
Post by Erik
[...]
mail me anders beide accounts even,

Cor

Ekko Dieleman
2007-08-07 23:27:43 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Ekko Dieleman
[...]
Da's mooi. Hoe minder spam er bij de eindgebruiker binnenkomt hoe beter.

Ekko
--
Ekko Dieleman
Sweet Lake City, NL
Jan-Pieter Cornet
2007-08-07 19:12:30 UTC
Post by Erik
ik zie ineens paar extra header regels in de inkomende mails
Wat betekent dit ?
Wat kan ik er mee ?
Waarom ineens nu ?
X-CNFS heeft Cor al beantwoord, maar Thread-Index is geen header die wij
toevoegen, wijzigen of wat dan ook. Deze header wordt gebruikt door sommige
MUA's om threading aan te geven (mn microsoft mail programma's zoals
exchange). In mijn mail archief kan ik zien dat ik die al jaren ontvang.
--
! Disclamer: The newsgroup that you are reading is not the intended recipient
! of this usenet posting. This is only a test of the echelon and data retention