webtv op linux
Christine
2012-07-03 15:50:12 UTC
Ik ben overgegaan op xs4all ip tv, voornamelijk zodat ik dan tv kan
kijken op mijn computer. Maar ik heb linux, en daar blijkt webtv niet op
te werken. Op mijn galaxy tab werkt het ook nogal brak. Ik heb het
geprobeerd met VirtualBox en windows XP, maar dat doet het ook niet. Wat
nu? Ben ik voor niks overgegaan op ip tv?

dagdag
Christine
Erik
Is dit een vervolg van de discussie van 20-12-2011 in deze groep?
Rob van der Putten
2012-07-03 18:15:49 UTC
Hoi
Post by Erik
Is dit een vervolg van de discussie van 20-12-2011 in deze groep?
Volgens mij moet je uit de buurt blijven van DRM.

Vr.Gr,
Calories suck. Use Joules instead.
Sylvester
2012-07-03 18:38:21 UTC
Post by Christine
[...]
Op Linux werkt het i.v.m. de DRM op de streams niet. Via een Virtualbox
zou het moeten werken, genoeg collega's die Linux draaien en het draaien
op deze manier. Of Windows XP geschikt is durf ik niet te zeggen maar
volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn zolang je de laatste
versie van Silverlight gebruikt.
t***@gmail.com
2012-07-30 10:18:14 UTC
Om WebTV van XS4ALL werkend te krijgen op een Linux machine doe je het volgende:
- Zorg dat Firefox en VLC zijn geïnstalleerd
- Installeer de extensie: User Agent Switcher (0.7.3)
- Maak een nieuw user-agent profiel aan
bij 'Description' zet je bijvoorbeeld <WebTV> (zonder de haken!)
bij 'User Agent' zet je <Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; en-us ASUS Transformer Pad TF300T Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/534.30>
- Herstart FF en open webtv.xs4all.nl
Je krijgt nu een venster met de keuze openen of opslaan. Als VLC in het rijtje bij openen staat kun je dat doen. Anders kies je voor opslaan en open je de <Playlist.m3u8> met VLC.
Veel kijkplezier.

Voor de XP gebruikers: Helaas werkt het enkel met IE9+, en die is niet voor XP te verkrijgen. Zorg dus voor een (goede) moderne browser (FF 4+, Safari 5+, Chrome 9+, Opera 9+) en VLC-mediaplayer.
w***@gmail.com
2012-10-22 16:40:07 UTC
Volgens Xs4all het volgende doen.

Hier vind u de uitleg:

Stap 1: Zorg dat Firefox en VLC zijn geïnstalleerd.
* sudo apt-get install vlc vlc-plugin-pulse mozilla-plugin-vlc
* sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Stap 2: Installeer de extensie: User Agent Switcher (0.7.3)
[...]

Stap 3: Herstart hierna even en open vervolgens webtv.xs4all.nl
Stap 4: Zet de Agent Switcher op webtv en open vervolgens webtv.xs4all.nl
* Klik linksboven op mozaïek-weergave
Stap 5: Klik met rechtersmuis op bijvoorbeeld NED1
Stap 6: Klik op videolocatie kopiëren

Stap 7: Klik op Open VLC, kies voor netwerkstream openen en plak daar de videolocatie in.

Dit is getest vanaf VLC 2.0.3
Luuk
'linux' is niet gelijk aan 'ubuntu'........ (onderwerp klopt niet!)
Adri Verhoef
2012-10-30 22:38:59 UTC
Post by Luuk
Post by w***@gmail.com
[...]
Ben ik met je eens, het onderwerp biedt echter wel een opening om ook voor andere
Linuxsmaken een oplossing te bieden.

Adri :)
25 augustus 1991: Linus Torvalds zet een ruwe versie van Linux op internet.
Hans Zorn
2012-11-13 16:08:53 UTC
Post by w***@gmail.com
Volgens Xs4all het volgende doen.
Post by t***@gmail.com
Veel kijkplezier.
Dank, maar is er echt niet meer uit te halen dan een resolutie van 320x180? Zelfs op m'n telefoon is dat nogal mager...